Το ζήτημα του ΒΟΑΚ δεν έλειψε από καμία προεκλογική τηλεοπτική συζήτηση, με
τους τοπικούς εκπροσώπους της συγκυβέρνησης να διαβεβαιώνουν ότι τα χρήματα για
την κατασκευή του θα βρεθούν μέσω του ΕΣΠΑ. Ως Ανυπότακτη Κρήτη είχαμε
επισημάνει ότι όλα αυτά αποτελούσαν συνειδητά ψεύδη μιας και το σύνολο
των ευρωπαϊκών κονδυλίων που θα διαχειριστεί η Περιφέρεια Κρήτης κατά την
προγραμματική περίοδο 2014-2020 φτάνει μόλις τα 450 εκ. ευρώ, ενώ ακόμα και
αν συμπεριληφθούν τα χρήματα από τα Τομεακά Προγράμματα το ποσό αυτό δεν
αναμένεται να ξεπεράσει το 1 δισ ευρώ. Την ίδια στιγμή για την
κατασκευή ενός οδικού άξονα που θα πληροί στοιχειώδεις προϋποθέσεις σε επίπεδο
ασφάλειας και λειτουργικότητας υπολογίζεται ότι απαιτούνται 2 δις. ευρώ! Είναι
φανερό ότι τα χρήματα αυτά δεν επαρκούν για την ολοκλήρωση ούτε ενός μικρού
μέρους του έργου, πολύ περισσότερο όταν το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων του
ΕΣΠΑ αναμένεται να κατευθυνθεί στα διάφορα 5μηνα προγράμματα περιστασιακής
απασχόλησης, που μετατρέπουν τους εργαζόμενους σε «επωφελούμενους», και τις
διάφορες ΒΑΠΕ που αναμένεται να πλήξουν ανεπανόρθωτα το κρητικό περιβάλλον.
Είχαμε προειδοποιήσει επίσης ότι θα μας αφήνουν να σκοτωνόμαστε μέχρι να
πειστούμε για την ανάγκη παραχώρησης της εκμετάλλευσης του δρόμου σε ιδιώτη που
θα επιβάλλει διόδια, στα πρότυπα των αποικιοκρατικών συμβάσεων που έχει
υπογράψει το ελληνικό δημόσιο με διάφορους μεγαλοεργολάβους για την κατασκευή
της Αττικής Οδού, της Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης, της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου,
κλπ. Μόλις 1,5 μήνα μετά τις εκλογές βλέπουμε να δημιουργείται κλίμα προς αυτή
την κατεύθυνση μέσω διαρροών στον τοπικό τύπο όπου - σε μία παρωδία του γνωστού
έργου με τον «καλό και τον κακό αστυνομικό» - ο κος Αρναουτάκης εμφανίζεται
να «διαφωνεί» με την κα Κεφαλογιάννη και το κο Αυγενάκη για την αναγκαιότητα
επιβολής διοδίων για την κατασκευή του ΒΟΑΚ. Κάτι μας λέει ότι η αντίσταση του
Περιφερειάρχη Κρήτης θα «καμφθεί» στο άμεσο μέλλον.
Εδώ αξίζει να θυμηθούμε ότι η, συμφερόντων Μπόμπολα, Αττική Οδός Α.Ε.
αποκομίζει τεράστια κέρδη από τα διόδια που πληρώνουν οι διερχόμενοι χωρίς στην
πραγματικότητα να έχει βάλει ούτε ένα ευρώ για την κατασκευή του έργου, καθώς
το 13% της αρχικής συμμετοχής καλύφθηκε από τις συνεχείς υπερτιμολογήσεις (το
υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, καθώς και από
δάνεια που δόθηκαν με εγγυητή το ελληνικό δημόσιο). Αξίζει επίσης να θυμηθούμε
ότι το κόστος των διοδίων για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη φτάνει πλέον τα 30
ευρώ, ενώ η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου είναι απρόσιτη για την πλειοψηφία
των διερχόμενων που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα καραβάκια που εκτελούν το
συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Από την πλευρά μας δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι θα σταθούμε εμπόδιο, μέσα και έξω
από το Περιφερειακό Συμβούλιο, σε οποιαδήποτε σκέψη για επιβολή διοδίων στους
δρόμους της Κρήτης και ότι θα παλέψουμε για την κατασκευή ενός σύγχρονου οδικού
άξονα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των Κρητικών με χρηματοδότηση από
εθνικούς πόρους μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων. Μία εξέλιξη που
περνάει μέσα από την πάλη για ανατροπή των μνημονίων και την άρνηση πληρωμής
του χρέους για να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου